Fanfarekorps Ons Genoegen in Millingen aan de Rijn is een dynamische, ondernemende en gezellige vereniging die ambitieus en op een 1e divisie niveau musiceert.
Het repertoire van de fanfare bestaat uit zeer gevarieerde muziek, die uiteenloopt van klassiek tot pop met alles wat daar tussen zit.

Het orkest staat sinds januari 2012 onder leiding van dirigent Jurgen Nab, Ons Genoegen verzorgt jaarlijks verschillende concerten en verleend haar medewerking aan diverse activiteiten die in ons dorp worden georganiseerd. Minstens eenmaal in de vijf jaar moet een goed resultaat behaald worden om in de hoogste afdeling te blijven spelen. Naast het feit dat concerten en concoursen gebruikt worden om op een hoger muzikaal niveau te komen zijn de voorbereidingen erg leuk en plezierig.

Ons Genoegen heeft een actief jeugdbeleid met veel leerlingen in opleiding zodat kinderen enthousiast worden gemaakt voor (blaas)muziek. Naast het musiceren worden er vele activiteiten georganiseerd zoals het jeugdkamp in het najaar, Halloween avond, spellenavonden en diverse voorspeelavonden. Als de leerlingen een tijdje les hebben gehad van professionele docenten, kunnen zij doorstromen naar het opleidingsorkest zodat zij samen met andere leerlingen leren muziek maken.

Hebt u weer zin om een instrument te bespelen of bent u van plan om dit te leren? Meldt u zich dan aan bij fanfare Ons Genoegen, als u interesse uitgaat naar de slagwerkgroep, dan bent u daar ook van harte welkom.

U kunt vrijblijvend een keer een repetitie bijwonen om te ervaren hoe dingen in de praktijk verlopen. Repetities vinden plaats in het eigen verenigingsgebouw aan het onsgenoegenpad 4, de fanfare repeteert op woensdagavond van 20.00-22:00 uur.