Jurgen Nab

Jurgen Nab (1973) studeerde docerend en  uitvoerend musicus in de hoofdvakken trompet bij Theo Mertens, Ad van Zon en Andre Heuvelman en harmonie en fanfare directie aan het Rotterdams Conservatorium bij Jaap Koops, Jos van der Sijde en Arie van Beek.

Daarnaast volgde hij diverse meestercursussen in binnen- en buitenland voor de beide hoofdvakken bij verschillende nationale en internationale beroemdheden zoals; Wynton Marsalis, Maurice Andre, Guy Trouvon, Arnold McNab, Pieter Janssen, Gert Buitenhuis en Alex Schillings.

Jurgen Nab is als freelancemusicus betrokken bij verschillende nationale professionele orkesten en ensembles waaronder het Philharmonisch Orkest, het orkest van het Oosten, Het Doelen Ensemble, Het Amsterdams Wind Orchestra, Het Nederlands Politie Orkest, Fanfareorkest der Koninklijke Landmacht en het Residentie Bach Orkest.

Als dirigent is hij verbonden aan diverse muziekgezelschappen in de harmonie en fanfarewereld. Tevens is hij actief als docent en jurylid bij verschillende verenigingen en instellingen. Als musicus heeft hij samengewerkt met diverse grote artiesten en dirigenten zoals bv: Bernard Haitink, Jaap van Zweden, Jim, Pia Douwes, Andrea Bocelli, Guus Meeuwis, Danny de Munk, Nederlands Blazer ensemble en het Nieuw Trombone Collectief. Ook werkte hij samen met de firma Adams te Ittervoort bij de ontwikkeling van de nieuwe Adams bugel.

Als dirigent is hij momenteel actief in de Hafa sector bij diverse muziekerenigingen en ensembles waaronder de Koninklijke Harmonie Oosterbeek, fanfareorkest Vooruit Oude- Tonge en Harmonie Slikkerveer allen 1ste divisie orkesten. Er zijn zeer goede resultaten behaald  bij diverse concours deelnames waaronder o.a. het landskampioenschap bij de KNFM in 2004 en in 2010 het hoogste aantal punten van het gehele concours seizoen van de KNFM. En meest recentelijk wederom in 2011. In het jaar 2009 zijn er onder zijn muzikale leiding twee compositie opdrachten van de bekende Nederlandse componisten tw Jan Bosveld en Alex Poelman in officiele wereldpremiere gegaan en brengt hij geregeld nieuwe arrangementen voor fanfare van de hand van Harrie Jansen ten gehore.

Als manager is hij werkzaam bij de stichting WorldMusicBox Foundation te Den Haag en in de hoedanigheid van Program manager en artistiek leider van de WorldMusicband werkzaam voor de stichting.