Het jeugdorkest is een belangrijk onderdeel van de vereniging, dit is een mooie opstap voor onze jeugdige leden naar het “grote” werk van het orkest. Het jeugdorkest is opricht in 1958, vanaf 1958 tot 1962 heeft het jeugdorkest onder leiding gestaan van Bernard Kievits. In 1962 draagt Bernd de dirigeerstok over aan Jan Heijmink.

Het jeugdorkest heeft onder leiding van Jan Heijmink in de afgelopen 46 jaar verschillende mooie resultaten behaald daaronder het eerste concours van Jan Heijmink in 1966 in Wijchen, daar behaalde het toenmalige jeugdorkest in de  4e afdeling een tweede prijs.

In 1969 volgde met een 1e prijs een promotie naar de  3e afdeling en twee jaar later naar de 2e afdeling. 1973 was een topjaar voor het jeugdorkest, Jan behaalde in Doetichem met zijn jongens en meisjes een 1e prijs met onderscheiding van de jury en dus promotie naar de 1e afdeling.

Onder leiding van Jan is het jeugdorkest in al die jaren 10 maal op concours geweest waarvan 8 maal een 1e prijs werd behaald. Het jeugdorkest is door de jaren heen nogal wisselend van bezetting door het aanbod van veel vrijetijdsbestedingen heeft iedere vereniging te kampen met het werven van nieuwe leden.

De kracht van het jeugdorkest van Ons Genoegen ligt niet alleen in het musiceren, maar ook door het organiseren van allerlei activiteiten op het gebied van sport en spel.

Omdat ook leden die op wat oudere leeftijd een instrument leren bespelen spreken we niet meer van een jeugdorkest maar van jeugd en opleidingsorkest Ons Genoegen kortweg JOOG. Ieder jaar wordt ervoor het JOOG van alles georganiseerd, jeugdkampen in een najaarsweekend en voorspeelavonden in het gebouw.

jeugdorkest anno 2013 o.l.v. Boris Jansen