Het tamboerkorps van het fanfarekorps Ons Genoegen werd opgericht in 1950. De groep bestaat uit enthousiaste mannen en vrouwen en het korps ondersteund het orkest op straat tijdens rondgangen, daarnaast treden zij ook zelfstandig op.
Doordat het instrumentarium van een tamboergroep tegenwoordig is uitgebreid met veel melodische instrumenten, spreekt men niet meer van een tamboerkorps maar van een slagwerkgroep.Sinds 2008 staat de groep onder leiding van instructeur Albert van der Heide.

Een nieuwe groep (jeugd)leden heeft zich geïntegreerd en er is de laatste jaren intensief gewerkt aan speelmanieren én muzikaliteit binnen de groep. Na een lange periode van afwezigheid op podiumconcoursen is de slagwerkgroep vanaf 2012 weer gaan deelnemen aan een podiumconcoursen. Het repertorium van de slagwerkgroep bestaat uit een diversiteit aan muziekstukken van verschillende aan componisten. Daarnaast voorziet de instructeur de slagwerkgroep van diverse eigen werken. De slagwerkgroep bestaat momenteel uit 17 leden en alle slagwerkers rouleren over de verschillende instrumenten waarover de groep beschikt. Dit betekent dat bijna elk muziekstuk een andere bezetting heeft en tevens dat het musiceren voor de slagwerkers heel afwisselend is.

Als u interesse uitgaat naar de slagwerkgroep, dan bent u ook daar van harte welkom. U kunt vrijblijvend een keer een repetitie bijwonen om te ervaren hoe dingen in de praktijk verlopen. Repetities vinden plaats in het eigen verenigingsgebouw aan het OnsGenoegenpad, de fanfare op woensdagavond om 20.00 uur en de slagwerkgroep op maandagavond van 19.30-21:15 uur.